Jammer de bammer - Reisverslag uit Nelson Bay, Australië van Aaricia Breemen - WaarBenJij.nu Jammer de bammer - Reisverslag uit Nelson Bay, Australië van Aaricia Breemen - WaarBenJij.nu

Jammer de bammer

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Aaricia

26 November 2014 | Australië, Nelson Bay

Hallo trouwe volgers,
Sinds ons laatste berichtje, zijn we naar dé wijnregio van Australië geweest: Hunter Valley. Nadat we een slaapplekje hadden gevonden zijn we de wijngaarden ingegaan. Jullie moeten weten dat de belasting op alcohol in Australië belachelijk hoog is, dus we hebben niet even lekker een doosje meegenomen.
Nadat we even hadden gekeken bij een Aqua golfbaan, waar je je balletjes het water in moet meppen, zijn we doorgegaan naar de 'Cellar Door' van Lindemans. Lindemans is een Albert Heijn klassieker die bijna altijd in de bonus is en ook nog eens prima smaakt. Helaas werd de wijn zelf niet meer op locatie gemaakt, maar de volgende ochtend zouden we een tourtje gaan doen op een andere wijngaard.
De volgende ochtend stonden we prima op tijd bij Draytons Family Wines om rond geleid te worden, als we te horen krijgen dat ze al 6 (!) jaar geen tours meer doen, ze hebben het alleen niet aangepast op hun website. Door naar de volgende, McWilliams, waar we bij de ingang een bord tegenkomen waarop staat dat er geen tours zijn vandaag.
Nou, laat maar dan. Dus wij gingen door over avontuurlijke wegen om zeehonden te spotten bij de Seal Rocks. Die waren er natuurlijk niet, maar niet getreurt. Er zou ook een prachtig uitzicht zijn vanaf de vuurtoren. Na een klim van 45 minuten komen we aan bij de toren om erachter te komen dat ze net vandaag bezig zijn met werkzaamheden en de toren dus niet beschikbaar is.
Nou laat maar dan! Niet alles is 'fun and games' in Australië, maar gelukkig zijn hier geen muggen.
Houdoe.

• 26 November 2014 - 11:52

Liane:

ha ha ha ha hoe herkenbaar! XX

• 26 November 2014 - 14:05

Coby:

Nou, dat is nou toch ook wat; geen wijn, geen rondleiding, geen zeehonden!! verloren dag?!?!? welnee,
    Gelukkig hebben jullie er nog genoeg!!!!
    volgende keer beter, have fun!!
    groetjes maar weer.

Lizette:

Weerbaarheidstraining zeker?!

• 08 December 2014 - 15:11

Gust En Jeanne Boeren:

Aaricia en Daan wat leuk dat ook wij jullie reisverslagen kunnen lezen. Wat een pechdag de 26e november
    maar voor ons toch wel" leuk"om te lezen. Geen leedvermaak hoor maar op deze manier leven wij mee en reizen mee op jullie fantastische reis.
    Dikke kus, tante Jeanne xxx