1 maand later - Reisverslag uit Newrybar, Australië van Aaricia Breemen - WaarBenJij.nu 1 maand later - Reisverslag uit Newrybar, Australië van Aaricia Breemen - WaarBenJij.nu

1 maand later

Door: Aaricia en Daan

Blijf op de hoogte en volg Aaricia

23 December 2014 | Australië, Newrybar

Het is een poosje geleden, maar hier is dan eindelijk weer een nieuw verslag. We zijn de afgelopen maand op een hoop plekken geweest en zullen iets vertellen over de leukste gebeurtenissen.

Port Macquarie
Hier zijn we een nacht of 4 geweest, het park is niet heel bijzonder maar ligt vlak naast een heel leuk strand. We hebben de lokale surfscholen gezien en toen begon het bij ons ook te kriebelen, maar uiteindelijk is het er nog niet van gekomen! We hebben hier gewandeld langs de kust en verschillende stranden. Het bleek een erg stressvolle wandeling te worden nadat we erachter kwamen dat er een aantal slangen voorkwamen langs het pad. Dus we zijn maar terug gelopen langs de weg! Vanaf Port zijn we door gereden naar Coffs Harbour waar we maar 1 nachtje hebben doorgebracht en daarna door naar Yamba.

Yamba
Yamba is een klein dorpje aan onze route. We zaten op een hele mooie camping en hebben daar lekker aan 1 van de 3 (!) zwembaden geluierd.ze hadden ook een hele mooie pool hal, waar we nog een paar potjes hebben gespeeld. Het echte vakantie gevoel hadden we hier.

Flat Rocks
Dit was een hele gezellige camping op 20 meter van het strand af. We zijn de flat rocks, een soort stenen plateau in de zee, opgelopen en hebben ongelooflijk veel zeesterren gezien. Daarna hebben we een strandwandeling gemaakt, maar door de regen was die niet al te lang. Omdat we zo dicht op het strand zaten wilden we de zon zien opkomen uit de zee. Hiervoor zijn we om kwart over 5 opgestaan en zijn we naar het strand gelopen. Hier kwamen we erachter dat het veel te bewolkt was, en we hebben de zon de hele dag niet gezien. Helaas!
Die middag hebben we kennis gemaakt met een gezin waar we via een advertentie mee in contact waren gekomen. Hier konden we 2 weken lang, voor 4 uurtjes werken per dag, gratis verblijven in hun prachtige studio.

Newrybar
De ochtenden begonnen vroeg. Om zeven uur begonnen we met onkruid wieden en de temperatuur liep hard op. We hebben vanalles gedaan, van werken in de tuin tot het schoonmaken van het huis. De Nederlanders staan hier in Australië bekend als uitmuntende schoonmakers. Dutch cleaning is hier de maatstaf.
Middagen en weekenden waren we vrij en konden we doen wat we wilden. We zijn lekker naar het strand geweest, hebben getourd met de auto, zijn we naar byron bay geweest of hebben we lekker aan het zwembad gelegen. De familie is heel erg gastvrij en een paar keer per week aten we samen. Ze hebben ons ook geholpen met het verder plannen van onze trip, want blijkbaar gingen we totaal de verkeerde kant op. Australië kent namelijk een regenseizoen en wij lagen op koers om er recht in te rijden. De plannen zijn drastisch gewijzigd en we hebben besloten om weer naar beneden, richting Melbourne, te gaan.

Binna Burra
Binna Burra ligt op het topje van een berg, waar de weg stopt. Het was hier een stukje kouder dan op zeeniveau en we hebben zelfs een kampvuur gemaakt! We hebben gezellige mensen ontmoet waarmee we de hele avond hebben gekletst. De volgende dag hebben we een enorme wandeling gemaakt door het regenwoud. We hebben allemaal dieren gezien waarvan de vreemdste een blauwe kreeft die in het bos leeft.

Brisbane
De dag daarna zijn we via vreselijke bergweggetjes naar Brisbane gereden. De tweede stad van Australië. Via een prachtig uitkijkpunt zijn we naar onze camping gegaan en van daar door naar het centrum. We hebben lekker door de stand gestruind en s'avonds heerlijk gegeten. Na een wandeling terug via de botanische tuinen en de south bank, zijn we met de bus naar de camping gegaan. We waren maar 1 dag in Brisbane, maar dat was eigenlijk wel genoeg. Vanaf Brisbane zijn we terug gereden naar Newrybar, ons gastgezin, waar we vanacht nog hebben geslapen.

Vandaag gaan we een heel stuk rijden en overnachten in Port, om daarna door de rijden naar Pittwater om daar kerst te vieren. Dat schijnt een van de mooiste plekken van Australië te zijn. Daarna gaan we door naar Sydney om te proberen daar het vuurwerk te zien. We moeten nog even kijken waar we tussen kerst en oud en nieuw gaan verblijven.

We zullen nog wat fotos uploaden en dan zijn jullie weer helemaal bij!

Alvast een hele fijne kerst en gelukkige feestdagen. Bedankt voor alle reacties op de andere verslagen, we vinden het erg leuk om te lezen allemaal.

Cheers

• 24 December 2014 - 00:21

Birgitte:

En nog wel een dubbel reisverslag. Even lekker gelezen voor het slapen gaan (0.15 uur) kan ik lekker over jullie avonturen dromen! Nou ja lekker.... Slangen en enge paden.... Jullie hele fijne kerstdagen en alle goeds voor 2015 met alles wT jullie nog te wachten staat ! Xx

• 24 December 2014 - 10:56

Coby:

Nou, nou, wat een avonturen weer, fijn om te lezen, (maar wel een te lange tussentijd hoor aricia en daan)
    fantastisch wat jullie allemaal doen en meemaken. Loek en Hester zitten in New Zeeland en Monique en Ruud in Vancouver en Carly en Wouter in Zwolle. Dus een rustige Kerst aan deze kant van de aardbol!!
    Ik wens jullie ook hele fijne kerstdagen en maar een goed begin 2015. Dat jullie nog maar heel veel mogen zien van dat mooie land en genieten hé, wat dit doe je vast geen tweede keer. groetjes vanuit Warmond.
    Veel plezier!!!